kolmapäev, juuni 13, 2007

13.06.2007 - Bezdezi loss ja Kutna Hora

[Doksy – Bezdez – Mlada Bolseslav – Nymburk - Kolin – Kutna Hora – Jarošov nad Nežarkou – Strmilov]

Hommikut alustasime ujumiskoha otsinguga, mis ei olnudki väga raske. Vesi oli küllaltki kahtlane ning kohalikud vaatasid meid natukene imelikult (kes ikka nii külma ilmaga ujuma läheb :p). Tagasi bungalosse, asjad kokku ja teele.

Meie esimene peatus oli küllaltki lähedal – Bezdezi loss. Lossi minekuks tuli auto parkida kahe kilomeetri kaugusele ning alustada sealt rännakut mäe otsa. Ronida oli tüütu aga üles jõudes oli kogu ümbruskond nagu peopesal. Kindlus ise pärines originaalselt 13. sajandist, kuid oli aegade jooksul mitmeid kordi maha lammutatud ja uuesti üles ehitatud. Lossist alla tulles tahtsime sööma minna kohalikku söögikohta, aga ega nad ju pangakaarte ja eurosid ei aktsepteeri :(

Loss eemalt...

Poole tee pealt...

Ja vaade ülevalt...

Õnneks leidsime ühe suurema linna lähedal pangaautomaadi ning Nymbrukis (kui ma nüüd õigesti mäletan) läksime sööma. Tavaliselt ma söögist nii põhjalikult ei kirjutaks, aga Tšehhi köök on selle täiesti ära teeninud:) Sõime kesklinnas ühes n-ö pitsarestoranis, kuid menüüs oli saadaval absoluutselt kõike. Eine lõpetuseks võtsin jääkohvi, milles oli sees ehtne jäätis – tõsiselt hea asi oli.

Edasi suundusime Kutna Hora linna, kus asub kuulus surnupealuudega kirik. Kogu kirik oli otsast lõpuni surnupealuusid täis, meenutas natukene Palermo katakombe. Kutna Hora linn ise oli ka ilus, väikesed tänavad ning uhked kirikud/katedraalid. St. Barbara katedraal oli kahjuks juba suletud (17.30), seega sinna sisse me ei saanud.

Tundmatuks jäänud kolp...

Kutna Hora linnavaade...

Peaaegu nagu Bratislava :)

Ööbimiseks sai suvaliselt valitud kämping keset metsa. Algses oli meil kergeid raskusi sinna sisse pääsemisega, kuid peale teatavat uurimist saime majakese 500 koruna eest. Käisime kohalikku linna uudistamas ning ei pääsenud me see kordki paarist heast Tšehhi õllest. Minu lemmikuks on kujunenud Gambrinus, kuigi teised on ka head. Samas kahju on sellest, et kui teised saavad ka lõuna kõrvale õlut mekkida, siis mina kui autojuht miskit enne õhtut ei saa.

Päikeseloojang oli jällegi lummav

Aga majutuskoha ukse taga elas 3 kärnkonna...